If you can’t beat them, join them! Een praktische LinkedIn sessie voor de tapijtsector.

Opleidingsinformatie

De tapijtsector maakt nog te weinig gebruik van social media. Om als sector niet achterop te raken, is het hoog tijd om nu een inhaalslag te maken. Hoe ga je als organisatie met LinkedIn om? Wat betekent LinkedIn voor Marketing, Sales en Human Resources? Hoe sluiten we deze activiteiten op elkaar aan zodat we LinkedIn strategisch inzetten? Kunnen we onze medewerkers vragen om ook online ambassadeur te worden van onze organisatie? LinkedIn Business coach Floris ten Kate helpt je in een praktische sessie op weg.

In Texpress van december 2017 was te lezen dat de tapijtsector veel te weinig gebruikmaakt van sociale media. Alarmerend, want sociale media valt niet meer te negeren. Ook in de tapijtsector is het allang niet meer zo dat de consument uitsluitend in de winkel koopt. Er wordt veelal eerst op internet gekeken. Daarbij komt natuurlijk nog dat smartphones ervoor zorgen dat iedereen 24/7 online is. Dus zoals veel bedrijven in andere sectoren, moeten nu ook de tapijtproducenten en hun leveranciers eraan geloven: ‘If you can’t beat them, join them.’ Maar hoe doe je dat?

Mensen geloven en vertrouwen eerder mensen dan bedrijven
Naast je bedrijfspagina spelen jij en je medewerkers een belangrijke rol. Mensen geloven en vertrouwen namelijk eerder andere mensen dan bedrijven. Laat daarom je medewerkers bijdragen aan het succes van jouw bedrijf op LinkedIn en doe dat zelf ook. Doordacht en met spelregels. Als ambassadeurs versterken jij en je medewerkers het bedrijf (en het merk) met jullie eigen LinkedIn pagina’s. Zo kunnen (potentiële) klanten online zien welke kennis er in huis is. Dat gebeurt door het delen van interessante content voor jullie doelgroep. Dat kunnen eigen bedrijfsberichten zijn of (online) berichten die te maken hebben met de business. Juist omdat jullie het zeggen, is de geloofwaardigheid groot. Jullie kennis en talent straalt af op de organisatie. En dat versterkt niet alleen de online aanwezigheid, maar ook het merk!

Wat leren we je?
We leren jou en je medewerkers hoe jullie je eigen persoonlijke LinkedIn pagina zo goed en effectief mogelijk inrichten, waarbij de Social Selling Index (SSI) een belangrijke graadmeter is. Na een stukje theorie gaat iedereen zelf aan de slag met de praktische invulling. We leren je hoe je een goede kopregel en samenvatting schrijft en we geven je een basis knoppencursus. Neem je laptop dus mee!

En meld je snel aan voor de sessie op 7 maart a.s. (via de onderstaande knop) want er is maar plek voor 8 deelnemers!
De sessie is van 10.30 tot 15.30, incl. lunch.

Wil je zien hoe zo’n sessie verloopt? Kijk dan dit filmpje.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marieke Kuper.

Opleidingskalender
datum aanmelden prijs locatie

 

In de bovenstaande beschrijving tref je informatie aan over de datum(s) en locatie(s) van deze opleiding. Het kan ook zijn dat we bezig zijn een (nieuwe) datum/locatie te vinden. Neem contact met ons op voor meer informatie!

contact

Maatwerk

Nog niet (precies) gevonden wat je zocht? Schikt de datum of locatie niet helemaal? Neem svp contact met ons op; grote kans dat we iets voor je kunnen betekenen!

contact